(*زندگی نامه فردا شود امروز ببین*)
(*زندگی نامه فردا شود امروز ببین*)

(*زندگی نامه فردا شود امروز ببین*)

آیینه ای رو به آسمان

خداوند عاشق کیست؟

به نام خداوندی که دنیا را آفرید . راستی چرا خدا دنیا را آفرید مگر خدا نیازی به آفریدن دنیا داشت . مگر خدا نیازمند این بود که چیزی به وجود بیاورد .

ممکن است بگویید بلی نیاز داشت و در توضیح بیشتر نیز بگویید که نیاز داشت قدرت و زیبایی های درونی خویش را به نمایش بگذارد ولی اینگونه نیست. این درست است که خدا می خواست زیبایی های درونی خویش را به نمایش بگذارد اما این یک نیاز تلقی نمی شود بلکه این همان عشقی است که به آن در مطالب قبلی خود اشاره کردم . بیایید به اول و شاید ازل برگردیم . هیچ چیز جز خدا نبود . هیچ چیز . پس همین جا معلوم می شود که خدا نیازی به هیچ چیز نداشته چون خداوند در همان زمان هم همین خدایی بوده که هم اکنون نیز هست و نیاز به چیزی گفته می شود که در صورت عدم وجود آن کمبود وجود داشته باشد . ادامه می دهیم . خداوند که سرشار از عشق و محبت است و سرشار از تمامی زیبایی ها و کمالات حال می خواهد که این کمال خود را به نمایش بگذارد پس می آفریند . دنیا،منظومه ها،ستاره ها،سیارات و... . و در ان میان نیز انسان اشرف آنان است که در زمینه خلقت انسان به مطلب قبلی با عنوان (( و عشق تا ابد ادامه یافت )) مراجعه کنید .

اصلا از همه این ها هم که بگذریم مگر می شود که کسی به ساخته دست خود نیاز داشته باشد . برای مثال شما چیزی را برای آن که نشان دهید می توانید بسازید و کمالاتو استعدادهای درونی خود را به نمایش بگذارید  می سازید آیا شما قبل از ساخت آن کمبودی داشتید و آیا پس از ساخت آن به موجودیت شما چیزی اضافه می شود ؟

اما حال بیایید از جنبه ی دیگر بنگریم . شما چیزی را ساختید هر چند بسیار زیبا نباشد و دیگران هم نسبت به آن نظر خوبی ندهند ؛ آیا شما هم مانند دیگران به دست ساخته خود می نگرید و احساسی مانند دیگران نسبت به آن دارید ؟ هر کس چیزی را که با زحمت ساخته بسیار دوست می دارد هر چند از نظر دیگران زیبا نباشد حال به جهان باز می گردیم و از جهان به انسان می نگریم .شما خود بگویید  آیا خداوندی که انسان که اشرف مخلوقات است و از هر جنبه ای بسیار زیباست و با عشق و محبت و احساس آن را آفریده می تواند این آفریده خود را دوست نداشته باشد؟

چرا ما برای دوری از گناه و دست یافتن به تقوا که همان حفاظت از نفس است خود را درگیر مسائل پیچیده می کنیم در حالی که اگر همین داستان و حقیقت بسیار ساده همیشه مد نظر داشته باشیم دیگر راهی برای گناه و زشتی باقی نمی ماند چرا که در آن هنگام ما در عمق وجود خود باور می کنیم که خدا ما را دوست می دارد و هر گونه محدودیت و سخن و نصیحت و راهی که در قالب دین کامل اسلام خود که همان روش زندگی تسلیمانه در برابر خداست همگی برای سعادت و کمال ماست.

حال بیایید سر در گریبان خود فروبریم و ببینیم تا به حال با دل عاشق خود چه کرده ایم و با هم به آغوش پر محبت او باز گردیم . چرا خود را به دست شیطان و هوای نفس می سپاریم در حالی که عاشقی این چنین دلسوز داریم. چرا خود را به لذت های آنی دنیا و گناهان آلوده می کنیم در حالی که ارزش وجودی ما بیش از این چیزهاست . درحالی که خداوند عاشق راه سعادت ما را چیز دیگری می داند . شاید اصلا با خود بگویید که این موضوع چه رابطه ای با موضوع وبلاگ من داشت.در جواب باید بگویم که می خواستم به شما نشان دهم که هیچ کله ای را بیهوده بر قلم جاری نمی سازم و خواستم به شما بگویم که این خدای عاشق کیست که من در همه مطالب قبلی به او اشاره داشته ام .

بیایید با هم در پیشگاهش بایستیم حتی من که از همه شما گنه کارترم . دستخوش حیله شیطان هم نشوید که با خود بگویید که دیگر امیدی به بازگشت ما نیست و من اینقدر توبه و گناه کرده ام که دیگر در مقابل او ارزشی ندارم . نه . شما اگر نسبت به مادر خود بسیار هم جفا کنید باز هم او شما را با مهر مادرانه خود می بخشد در حالی که خداوند بسیار بسیار از مادران ما هم بخشنده تر است چرا که این محبت را هم خود او در وجود مادران نهاده است . آخر مگر می شود عاشق ، معشوق خود را نبخشد؟ خدا همه شما را دوست دارد این شمایید که از او رو بر می گردانید . بیایید بازگردیم . بیایید بار دیگر معذرت بخواهیم . این خدای ما به خودش قسم که خیلی با مرام است . بیایید دلش را بار دیگر شاد کنیم . بیایید عاشق شویم و حق معشوق بودن خود را به جا آوریم . امام زمان ما هر شب به خاطر گناهان ما خواب خوش ندارد و تا صبح برای بخشش ما گریه و دعا می کند در حالی که ایشان آن محبتی که خدا نسبت به بندگان دارد را ندارد . خود دیگر حساب کنید که خداوند چه حالی دارد . ای انسان ها ای برادران ای خواهران به خدا قسم که خدا شما را می بخشد . به این فکر نکنید که پس از این توبه بار دیگر گناه می کنید . خداوند خود فرموده که انسان جایزالخطاست . پس هیچ اشکالی ندارد هر بار که به اشتباه گناهی انجام دادید باز هم توبه کنید . این نا امیدی ها و سخت نمایی ها همه دام های شیطان است اسیر آن ها نشوید . راه نمایان و بسیار راحت و لذت بخش است قدم اول را بردار.     

 

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 ب.ظ

گناه واقعا چیه

اونی که باعث دوری عاشق از معشوق می شه

علی جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:51 ب.ظ

تو فکر میکنی که شیطان در درون ما باشه یا بیرون از ما؟

در درون ما نفس ما و در بیرون همان شیطان که از درگاه خدا رانده شد .

علی چهارشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:21 ق.ظ http://kolahzard.blogsky.com

سلام عزیزم
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم
مطلب فوق العاده ای نوشتی
راستی لینک تو رو خیلی وقت تو وبلاگم گذاشتما
یکی یه کم شبیه خودم
ببین

امید شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ http://jebrail.persianblog.ir

متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد